Hiss/Diss

  • jeansleggings - snabbt och enkelt att ta på, väldigt fina. passar till både långa och korta tröjor. framhävar din kropps former. dock kan man se lite tjock ut, men vafan gör det? :D
  • löshår - bra för dom som har korthår men som även någon gång ibland vill ha långt. som tex jag, jag har kort hår och tycker inte jag passar alls i det, jag använder därför löshår, känner mig mer bekväm i långt än kort hår. ska fortsätta använda löshår tills mitt hår växt ut. bra tips
  • solbränna - jag tycker det är sjukt fint att vara åtminstonde lite brun, blekfis vill man ju inte vara till skolan börjar. ett måste för mig är att bättra min solbränna. :O
  • självfortroende - alla måste ha ett bra självförtroende, även om man är ofixad ska amn kunna gå utanför dörren utan att skämmas, man ska våga visa vem man är, vara sig själv och skita i vad andra tycker. dom som inte gillar dig ska du inte umgås med, våga stå för vad du tycker även om andra tycker olikt dina egna åsikter.
  • färgade ögonlinser - om du tex har blå ögon och vill ha gröna kan du snabbt och enkelt sätta in ett par linser, och på 1 min har du gröna ögon, coolt va? ett bar ögonlinser kostar runt 200kr, men man måste göra en undersökning och mäta så man får rätt storkel på linserna, annars kan du bli bild, skada ögonen m.m. 
  • skolan - även fast jag hatar skolan ibland så är utbildning något väldigt viktigt! vem vill inte få ett bra arbete så att man kan försörja sin familj, skaffa bostad osv? :)

 

  •  för mycket smink - om man änvänder för mycket smink ser det onaturligt ut, jag tycker heller inte att det är så värst fint med en jätte orange rand längst hela kinden. sanninegn är den att sminkar man sig förmycket och sedan inte alla gånger tvättar bort det helt, täpper man igen porerna och det bildas finnar.
  •  finnar - finnar hatar väl alla? ingen älskar finnar. utan dom vore alla mycket finare, finnar gör ont, dom förstör huden och det kan bli fula ärr i hudeen om man klämmer dom. usch nej!
  •  vinter - det är kallt, man fryser. det snöar, håret blir blött lockigt osh förstört. varför ha vinter när det ändå finns sommar ? det är en fråga jag gärna vill ha svart på.:(
  • folk som glor - jag var på grönan igår, med mina 2 kompisar emelie och natalie, natalie är glammrockare och klär sig lite annorlund gämfört med tex fjortisar som går med likadana kläder, emn iaf så var det en fjortis med väldigt rosa/orange läppar som stod och glodde på henne, det var ingen vanlig blick utan hon verkligen storglodde på henne, både jag och emelie blev lite irreterad på "tjejen med rosa läppar" så vi gav henne värst hat blickarna. helt plötsligt säger "tjejen med rosa läppar" något i stil med, vill ni nått eller?, nej vill du frågade emelie, tjejens förklaring till att hon glodde på natalie var att " natalie hade fint hår" yeah right bby, om det nu var så så hade du inte behövt glo på det sättet, och ja natalie har fint hår! blir så sur på alla sånna. försvinn. dett är bara ett av många exempel men det är principen som räknas.
  • föräldrar - tänk va världen hade varit lätt utan allt tjat, prat gap och skrik, man skulle kunna göra nästan vad som helst om det inte fanns föräldrar, inget tjat om att man måste göra ditt coh datt, inget gnäll på att ,an inte lyssnar, inget gap om att man gör fel, och inget prat om onödiga saker som vi ungdommar ändå ignorerar, visst skulle det väl vara skönt, iaf en vecka eller 2? :O :(
  • brunetter - jag har själv varit brunett! jag tycker det är så tråkigt, man får inga killar och man kan inte bära mörka kläder för då ser man så "dyster" ut. jag har bättre självförtroende i blont. det ända jag gillar med att vara brunett är att hårfärgen får mina ögon att bli "blåare".


Kommentarer
Anonym

"man får inga killar"



Blondiner som du kanske får jävligt mycket killar för att du verkar vara så jävla lättfotad.

EuW



2011-03-08 @ 22:36:26
amiofsweden.se

till dig där uppe, de ända som är "Euw" är du som är så äckligt feg å kommenterar anonymt .

rebecca du va skit fin som brunett <3



Blogg: http://amiofsweden.blogg.se/
2011-03-10 @ 10:41:53




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback