himlen är osyldigt blå



äntligen hemma efter en lång dag. dagen började med att jag skulle städa mormors bil och damsuga och skura henens lägenhet. sen fixade jag mig åt frukost osv. jag mötte aurora i huddinge och vi drog in till stan, där åt vi på vappiano. och sedan blev det bio - himlen är osyldigt blå.

jag tyckte filmen var bra, den handlade om en kille (martin) som bor med sin mamma, pappa och sina syskon i stockholm. hans pappa är alkholist och brukar slå martin och kalla hans mamma massvis med saker. martins bästa kompis ska på sommaren åka till sandhamn. han följer med men de bor å olika ställen. martin blir kompis med killen som äger stället han jobbar påoch blir en av personerna i en knarkliga. han blir häktad men får sedan gå fri, då åker han till sin förälskelse som har börjat jobba utomlands.  jag rekomenderar er att kolla på den här filmen, den var grymt bra, och innehöll mycket humor, i början händer det lite "heta grejer"


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback