Detta påminner om sommaren



Jordgubbar. ljuva härliga sommar, hur många gånger på sommaren äter du jordgubbar? det jag äter på sommaren består till mesta dels av jordgubbar. röda färska jordgubbar med glass vem äter inte det? , mm så gott. en riktig sommar klassiker, right?

färgen grönt.
färgen grön får mig att tänka på sommaren, efetersom när blommor och träd börjar blomma, och gräset växer. naturen består oftast av gröna nyanser. blad är gröna, gräset är grönt, blomm tjälkar är gröna. ja som ni ser så finns det en hel den saker som har med sommaren att göra som är gröna.

färgen gult. färgen gul får mig att tänka klart. gul är solen, ul är bin, gul är sommar. så är det bara, när man tänker på ordet gul så tänker jag på solen, och solen lyser ju som klarast på sommaren därför förknippar jag färgen gul med sommaren.

värme. sommaren är våran varmaste årstid, då solen steker som mest här i sverige. gud så skönt. kunna bada och svalka sin varma kropp. värme gör ju så att vi slipper gå med stora tjocka vinterjackor som tex fjällräven och canada goes, vi slipper gå med lång byxor, vi slipper gå med varma skor. nu när det börjar bli/ är riktigt varmt så kan vi skippa alla onödigt varma kläder och springa runt i shorts, linne och till och med bikini! great!

humlor och bin. humlor och bin är läskiga, jag vet inte varör jag tycker det men så är det bara, dom sticks och är allmänt jobbiga! men trors allt är dom ofarliga. helt otrovärdigt. men thats it, dom finns för att göra så växter blommar om sommrarna. dom är bra, men fortfarande inte mina favoriter.




- nu ska jag faktiskt tvätta bort sminket, fixa mig för sängen och kolla på en film och bara chilla, hare bra!

Kommentarer
Holly

hej sötnos :) jag såg att du var intresserad av en mysdress som natasha sålde, jag har likadann fast ljusrosa! säljer den för 400kr är du intresserad så kan du adda min msn; [email protected]



puss!



Blogg: http://pimped.blogg.se/
2009-06-26 @ 01:26:53




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback