Hemma igen

hemma igen,
nu är jag änligen hemma efetr en lång dag med mamma. först var vi ju på titanic utställningen. den var grymt häftig och bra. man fick känna på hur kallt det var och jag kännde medlidande för de människor som utsattes för den kölden, skulle aldig klara det. inte i 4 timmar, som vissa gjorde då titanic sjönk. sen hade som gjort listor på alla identifieade som dog. och de fanns småbarn runt 1-3 års åldern som dog, och det fick mig att må dåligt, riktigt dåligt.

efter det tog vi en fika i kungsträdgården, mysmys. åt fruktglass, muffins och drack kaffe latte. muuuums så gott, tänk att jag har en sådan bra relation till min mamma att vi tycker lika och kan komma riktigt bra överens ibland. helt otroligt, skulle inte klara en dag utan henne. och det vågar jag erkänna, för min mamma har gett mig livet. och det är jag jävligt tacksam för även om det kan va skit jobbigt, och helt kas ibland. har börjat inse att jag har det så jävla bra gämfört med barn i andra länder,vi har det bättre än barn som varken har en mamma eller pappa, vi har det bättre än barn som är fattiga och bor på gatan. vi i sverige har det så bra och ändå så är vi inte nöjda, varför? du inser inte vad du har förens det är borta. brukar oftast vara så.

Mamma i kungsträdgården.



jag i kungsträdgården, visst är vi lika? nej fy, alla säger det. va tycker du?



mamma och jag gick till gallerian, kollade lite på khappal och hittade en jätte sött sommarlinne, som jag fick. tack mamma! sen fixade vi refil till mitt nya simkort, (eftersom pappa tog mitt abonemangssimkort) så nu har jag nytt nr, ett ganska udda ett, börjar liksom med 072... vem fan har det i början? ahhah. är van vid 070 / 073 eller 076 som också är de vanligaste. aja de är kul att inte va som alla andra.

nu ska jag hjälpa mamma med maten. sallad, gott! ska lägga upp bilden när vi går onbord på "titanic", men det får bli lite senare, kramis

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback