Lockiga längder som Taylor Swift

                              


Tips från salongen:
Har du lockigt hår? Undvik uppklippta frisyrer – sådana gör lätt att ditt hår ser pyramidformat ut. Satsa i stället på en rak klippning.

– En tydlig trend som vi ser just nu är pagelånga lockiga hår som är inspirerade av 20-talets stjärnor, säger Simon Raby, artistic director på Toni & guy.

Gör så här:
1) Ju mer du fönar håret, desto större och burrigare blir lockarna.
2) Skippa hårtorken, applicera en mjukgörande och förseglande kräm i handdukstorrt hår och låt i stället lockarna självtorka.

 För en snygg sommarlook: spreja ett moln av saltvattensprej över håret och dra fi ngrarna genom längderna.

Produkter du behöver:
”Beach curl spray” 120 kronor, Toni & Guy.
”Weightless curl-defining spray”, 195 kronor, Kiehl’s.


Kommentarer
amanda

Ja,om man inte har långt hår då? Om man har kort hår och lockigt ser ju håret liksom ut som en buske.



2010-10-13 @ 21:34:53
Amanda

Jag har testat det där en gång, asså det blir inte ens några lockar, det blur affro. Så det är inte säkert att det går på kort hår Amanda. Men jag har liksom inte så himla kort, så att det är kanske också att jag gör fel. Hur får man igentligen perfekta lockarna. Hur lockar man så det blir riktigt fint? Jag vill ha som Taylor Swift.



2011-02-13 @ 12:18:25




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback